Ziedo BIO atkritumus Bipai!

2024. gada otrajā pusē Getliņi EKO realizēja otro BIO atkritumu šķirošanai veltīto kampaņu, kas stilistiski turpināja 2023. gadā īstenoto “Pārvaldiek, Uzliec brūno!”. Kampaņas mērķis: veicināt BIO atkritumu šķirošanu, piedāvājot iedzīvotājiem praktiskus un informatīvus rīkus BIO atkritumu šķirošanas uzsākšanai vai turpināšanai.

Lai gan kopumā iedzīvotāju zināšanas par BIO atkritumiem un to šķirošanu uzlabojas, mediju aģentūras “Mindshare” sabiedriskās domas aptaujas rezultāti uzrādīja, ka 43% Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju joprojām nešķiro BIO atkritumus. Tāpēc 2024. gada kampaņas ietvaros par galvenajiem uzdevumiem izvirzīti: veicināt izpratni par dažādiem BIO atkritumu veidiem, skaidrot BIO atkritumu šķirošanas nozīmi, kā arī dažādos formātos realizēt praktiskus padomus un piedāvājumus iespējamo neērtību pārvarēšanai.

Kampaņas centrā bija tēls – galvenā varone Bipa jeb Bioloģisko atkritumu pārstrādes rūpnīca, kas pārtiek tikai no BIO atkritumiem un sašķirotās bagātīgās pārtikas atliekas un dārza atkritumus pārvērš vērtīgos resursos – kompostā un biogāzē. Tā kā BIO atkritumi netiek šķiroti pietiekamā apjomā, Bipa ir badā.

Plaša mēroga integrētā kampaņa, kas aptvēra plašu kanālu klājumu – vides reklāma, TV reklāma, radio reklāma, influenceri, interneta reklāma, sadarbības partneru kanāli u.c. Kampaņa tika vērsta uz Rīgas un Pierīgas, privātmāju un dzīvokļu iedzīvotājiem, iestāžu apmeklētājiem, darbiniekiem un uzņēmējiem, namu apsaimniekotājiem, veikaliem, kuri potenciāli rada lielu apjomu ar BIO atkritumiem.

Kā nozīmīgs kampaņas mērķu sasniegšanas atbalsts šoreiz izvirzītas sadarbības ar atkritumu apsaimniekotājiem, ēdiena vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kā arī ēdienu piegādes ķēdēm, tādējādi paplašinot komunikācijas kanālu klāstu un dodot iespēju mērķtiecīgāk sasniegt vēlamo auditoriju. Tā rezultātā līdzās Rīgas domei iesaistīti arī 17 informatīvie sadarbības partneri no atkritumu apsaimniekošanas jomas, ēdiena vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumi: CleanR, Eco Baltia Vide, Lautus, Rimi Latvia, Lidl, Maxima, Barbora, SKY, Stockmann, Wolt, Wolt Market, Mego, Top, Orange Cash&Carry, Mangu Mangas, King Coffee Service, Rocket Bean.

Īstenotā sabiedrības izglītošanas kampaņa sasniedza 783 341 lielu auditoriju. Kampaņas mājaslapa ziedobio.lv tika apmeklēta vairāk nekā 60 000 reižu. Pēc kampaņas veiktajā pētījumā ar vairāk nekā 700 respondentiem 46% respondentu atzina, ka kampaņas ietekmē uzsāks škirot BIO atkritumus vai darīs to rūpīgāk kā līdz šim.

Sociālā kampaņa “Bipa ir badā!”, kas tika izstrādāta sadarbībā ar McCann Rīga, komunikācijas nozares apbalvošanas pasākumā Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2025 ieguva 1. vietu kategorijā “Sustainability & ESG Communication”.

Jaunā sabiedrībās izglītošanas kampaņā aicina ziedot BIO atkritumus

Ar kampaņu “BIPA ir badā” Getliņi EKO izceļas Baltijas mērogā

Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju vēlas šķirot BIO atkritumus

Pienākusi BIO atkritumu kārta šķirošanas maratonā – kad stāvēsim uz pjedestāla?

Kampaņas periods: 2024. gada 11. jūlijs – 31. augusts.


Dalīties: